Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a introdus pentru prima dată în România conceptul de abonament medical – un produs de sănătate și prevenție, în urmă cu 23 de ani. Cu toate că este utilizat pe scară largă de angajații din țara noastră, experiența acestor ani a arătat că abonamentul este un produs insuficient explicat până în acest moment, particularitățile sale nefiind pe deplin înțelese de către utilizatori. Astfel, a luat naștere ”Ce este și ce nu este abonamentul” – primul demers de educație și de informare corectă și completă întreprins de un furnizor de servicii medicale private din România. Proiectul este un manual de utilizare a abonamentului, realizat sub forma unui serial online în 8 episoade, prezentat de actrița de stand-up comedy Maria Popovici.
Actrița dă viață personajului Maria, care, într-un ton umoristic, dar cu fond informativ și relevant, vorbește pe larg despre toate particularitățile abonamentului medical. Episoadele, construite pe o structură combinată de live action cu Maria și infografice animate, explorează teme clasice în stand-up, pentru a da naștere unui conținut de consum și share. Regăsim astfel teme legate de clișee medicale, dar și idei inspirate din seriale, bancuri și umor urban.
„Umorul e cel mai bun tratament. Iar exercițiul de a explica ce conține și ce nu conține schema complexă a unui abonament medical e o treabă serioasă, pe care am decis că e cel mai sănătos să o tratăm cu pastile video. Am scris cele 8 episoade cu Maria în minte de la început, pentru că, trecând prin tot noianul de neînțelegeri și confuzii legate de ce este și ce nu este abonamentul medical, ni s-a părut că găsim acolo material pur de stand-up comedy. Diagnosticul or să îl pună cei care se uită, evident. Mulțumim clientului pentru deschiderea și curajul de a aborda un asemenea format alături de noi.” / declară Claudiu Dobriță, Creative Director McCann PR.
În prezent, volumul estimat de abonamente medicale din România este de 1,5 milioane, ceea ce reprezintă aproximativ o treime din numărul de angajați la nivel național. Dintre acestea, peste 570.000 de abonamente se află în portofoliul Rețelei de sănătate REGINA MARIA.
”Am lansat acest serial tutorial într-un demers de transparentizare completă a comunicării cu abonații noștri. Abonamentul medical este beneficiul preferat deja de marile companii și câștigă teren și pe segmentul IMM și startup. Însă ne-am dat seama că abonații nu știu cu adevărat care sunt beneficiile, dar și limitările acestui produs. Așa că am ales să vorbim deschis despre abonamente – cu bune și cu rele; să răspundem onest celor mai frecvente întrebări și nemulțumiri venite din partea abonaților si să demontăm miturile care au luat naștere în jurul acestor produse de-a lungul timpului. Am colaborat cu Maria Popovici în acest proiect pentru că ne-am dorit să facem un subiect arid și tehnic puțin mai prietenos, mai clar și, de ce nu, plăcut de urmărit.” – explică Greta Redeleanu, Marketing Director Rețeaua de sănătate REGINA MARIA.