Ministrul Lucian Bode a participat astăzi, împreună cu Prim-Ministrul, Ludovic Orban, ministrul Economiei, Virgil Popescu, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, la o serie de vizite ale unor obiective de investiții din județul Mehedinți.
Cu această ocazie, ministrul Lucian Bode a prezentat principalele măsuri care au fost întreprinse în ultima perioadă în direcția dezvoltării infrastructurii din această zonă, atât în ceea ce privește obiectivele aferente transportului rutier cât și cele ce țin de zona transportului pe Dunăre.
”Astăzi, în faţa dumneavoastră vin cu câteva veşti bune. Înainte de a spune concret despre ce este vorba, aș vrea să-mi permiteţi să spun câteva cuvinte despre abordarea Guvernului Ludovic Orban în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructura de transport. Aşa cum sunt convins că ştiţi, investiţiile în infrastructura de transport în ultimele 10 luni au devenit o prioritate pentru Guvernul Orban. Noi credem că dezvoltarea țării se poate realiza doar prin impulsionarea investiţiilor, prin trecerea de la acel model economic, toxic, promovat de stânga, bazat pe consum, la un model economic bazat pe stimulare investiţiilor. Numai aşa putem să repornim motoarele economiei, numai aşa putem să avem dezvoltare economică, numai aşa putem să creştem numărul de locuri de muncă şi bunăstarea românilor.
Ne-am propus, în cele 10 luni de guvernare, în materie de infrastructură de transport, să menţinem toate şantierele deschise – şi acest lucru l-am reuşit. Ne-am propus, de asemenea, să deschidem noi şantiere, fie prin semnarea ordinelor de începere a lucrărilor, fie prin semnare contractelor de proiectare şi execuţie. În acest moment se lucrează pe aproximativ 300 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare. Am semnat ordinele de începere, în cele 10 luni de guvernare, pentru aproximativ 120 km de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare. Sunt convins că până la sfârşitul anului vom mai semna contracte de execuţie şi pentru Craiova-Piteşti, tronsoanele 3 şi 4, şi pentru tronsoane din Autostrada Transilvania sau pentru variante ocolitoare – cum este varianta ocolitoare Galaţi. De asemenea, am venit în faţa românilor cu un Plan naţional de investiţii şi relansare economică. Un plan naţional de relansare economică, care are o componentă principală, spun eu, componenta de dezvoltare a infrastructurii de transport. În spatele acestui capitol important stă Planul Naţional de Investiţii şi Dezvoltare a Infrastructurii de Transport, pentru următorii 10 ani.
Este o obligaţie să actualizăm Strategia de Implementare a Masterplan-ului General de Transport, aprobată prin Hotărâre de Guvern în 2016. Este o condiţie să avem această strategie pentru a putea accesa fondurile europene din viitorul exerciţiu financiar european şi, de ce nu, spuneam noi, este obligatoriu să avem o stabilitate în ceea ce priveşte politicile de dezvoltare a infrastructurii de transport, indiferent cine guvernează România. Am spus-o şi o repet şi aici: infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va dezvolta economia României. În ceea ce priveşte judeţul Mehedinţi, eu cred că am rezolvat o problemă administrativă care încurca implementarea proiectelor de investiţii în infrastructura de transport. Mulţi au încercat şi mai mulţi au promis.
Noi am reuşit şi iată că am tranşat problema Secţiei de Drumuri Orşova, care prin decizia Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a trecut în administrarea DRDP Craiova de la DRDP Timişoara. Din punctul nostru de vedere, această mutare va conduce la o abordare constructivă a proiectelor de infrastructură rutieră din zona Cazanele Dunării – Clisura Dunării, dar și o certitudine că va fi modernizată. Investiţiile în DN 57, Orşova-Oraviţa, în lungime de aproape 200 de kilometri, vor fi gestionate de Secţia de Drumuri Naţionale de la Orşova pentru cei aproximativ 60 de kilometri din acest obiectiv, restul rămânând în administrarea DRDP Timişoara.
Vreau să vă spun că în materie de dezvoltare a Infrastructurii Mari aţi văzut care este abordarea noastră. Semnăm ordine de începere, semnăm contracte de proiectare şi execuţie, dezvoltăm Infrastructura Mare. În Planul Investiţional pentru Dezvoltare Infrastructurii de Transport 2020-2030 veţi regăsi un coridor de conectivitate foarte important pentru mobilitatea mărfurilor şi a persoanelor din România, mă refer la coridorul de conectivitate pe care noi l-am denumit Danubius și care va lega Muntenia de Oltenia şi Oltenia de Banat, prin cele 3 proiecte de Infrastructură Mare Bucureşti-Alexandria-Craiova, Craiova-Filiaşi-Drobeta Turnu Severin, Drobeta Turnu Severin-Lugoj. În ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii de drumuri naţionale noi avem în administrare 16.000 de km de drumuri naţionale. Nevoia de a dezvolta și moderniza reţeaua de drumuri naţionale este una uriaşă, dincolo de a construi infrastructură mare, de aceea am ales să investim în acest an peste 2 mld. de lei în reţeaua de drumuri naţionale. Am făcut referire și la DN 57 la cei 23 de km pentru care avem finanţarea necesară. Acest drum va fi pus în valoare, mai ales din perspective turistice.
Un alt obiectiv despre care mă bucur să pot vorbi azi, aici, este DN 56C Sălcia-Devesel în lungime de 60 de km, obiectiv care a beneficiat de lucrări de întreţinere efectuate în acest an. Siguranţa rutieră înseamnă drumuri moderne, lucrări de întreţinere de calitate, semnalizare rutieră, de aceea ne concentrăm atenţia şi pe această componentă nu doar pe implementarea marilor proiecte de infrastructură.
Al treilea punct despre care am vrut să vorbesc este modernizarea a două intersecţii DJ 607A şi 607B obiective pentru care avem cele banii asiguraţi prin rectificarea pozitivă din zilele trecute şi pentru care odată semnat contractul, până la sfârşitul lunii septembrie lucrările vor fi finalizate.
Şi ultimul obiectiv despre care vreau să vă vorbesc azi este cel legat de reabilitarea DN56A, cei 62 de km dintre localităţile Şimian şi Cetate, județul Dolj. Am alocat sumele necesare pentru finanţarea acestor lucrări. Astăzi semnăm contractul, iar luni vom emite ordinul de începere al lucrărilor. Aş vrea să spun câteva cuvinte și despre transportul naval pentru că, judeţul Mehedinţi are un potenţial care, din păcate, a fost neglijat mult. Pentru porturile din judeţele Mehedinţi şi Caraş Severin avem în derulare proiecte de investiţii care vor pune în valoare aceste obiective. Este vorba despre proiectul DIONYSUS și anume integrarea regiunii Dunării în lanţul de transport multimodale şi intermodale inteligente şi durabile. La rectificarea de buget am alocat resurse suplimentare şi mă refer aici la cei 505.000 de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii reabilitarea şi modernizarea infrastructurii portuare în portul Drobeta Turnu Severin, cu durata de realizare a studiului de fezabilitate 5 luni. Tot la ultima rectificare bugetară am alocat suma de 482.000 de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii modernizarea infrastructurii portuare pentru 3 porturi din această zonă în scopul permiterii acostării ambarcaţiunilor de agrement” – a declarat ministrul Lucian Bode.