Sondaj Provident: 39% dintre români își auto-evaluează cunoștințele financiare ca fiind mediocre sau foarte slabe3 min read

266

 

  • Cu toate acestea, un procent similar nu se informează despre cum să își gestioneze banii
  • În acest context, Provident lansează platforma de jocuri online Știi cu banii, parte a proiectului Siguranță Financiară

 

Mai mult de 38% dintre români spun că nu se informează despre cum să își gestioneze banii și doar 17% dintre aceștia consideră că au cunoștințe financiare medii spre bune, potrivit unui sondaj realizat de Provident Financial România pe un eșantion de 1.265 de respondenţi cu vârste cuprinse între 21 şi 65 de ani.

Astfel, pe o scară de 1 la 10, de la foarte slabe la foarte bune, o medie de aproape 17% dintre români își evaluează cunoștințele financiare ca fiind medii spre bune. Aproape 40% spun ca au cunoștințe financiare sub 5, pe aceeași scară valorică.

În același timp, trei din 10 români petrec mai mult de cinci ore, în fiecare săptămână, jucându-se pe telefon, laptop sau calculator. Mai mult, aceeași proporție alocă între 1 și 5 ore jocurilor, în fiecare săptămână.

Românii își iau informațiile financiare cu precădere din mediul online și de la televizor

Trei din 10 români găsesc ca principală sursă de informații financiare lumea online, peste 11% consultă specialiștii financiari, puţin peste 8% își iau detaliile relevante de la televizor, aproximativ 9% de la prieteni și sub 5% din ziare.

Astfel, de la lansarea platformei www.sigurantafinanciara.ro, peste 100.000 de utilizatori unici au citit articolele, au folosit calculatoarele de costuri sau au beneficiat de sfaturile experţilor noştri. Durata petrecută, în medie, de un utilizator pe www.sigurantafinanciara.ro a fost de aproximativ 1 minut şi jumătate. Acesta a fost un alt motiv pentru care, în plus faţă de articolele şi sfaturile existente pe website, noua platformă de joc le va oferi utilizatorilor oportunitatea să ia decizii financiare sănătoase, prin joc.

Mai ales că, întrebați dacă știu pentru ce sumă restantă pot ajunge în Biroul de Credite, 45% dintre respondenți cred că pentru 5 lei, un sfert spun că doar când datorează 500 de lei și aproape 15% dintre ei cred că 100 de lei este suficient ăpentru a fi înregistrat în baza de date.

Codul IBAN este codul unic de identificare a contului curent, iar peste trei sferturi dintre români, această informație este clară. Totuși, 18% dintre respondenți cred că IBAN este codul de client al băncii, 2% cred că IBAN este de denumirea bancară a codului PIN, aproape 2% – ultimele patru cifre de pe card, iar 1% – codul de acces pentru serviciile de online banking.

Știi cu banii, noua dezvoltare în cadrul platformei SigurantaFinanciara.ro

În contextul unei nevoi recunoscute de a îmbunătăți nivelul educației financiare în România, dar și ținând cont de timpul alocat de români jocurilor online, Provident lansează, sub umbrela SigurantaFinanciara.ro, prima platforma de educație financiară prin jocuri din ţară – Știi cu banii, accesibilă la www.sigurantafinanciara.ro/stiicubanii.

Platforma are ca rol educația și contribuția la o viață financiară sănătoasă, într-un mod facil și atractiv, accesibil oricând și oriunde, atât prin intermediul smartphone-ului, cât și al laptopului sau al computerului de acasă.

Utilizatorii Știi cu banii se bucură de 12 jocuri, cu diferite praguri de dificultate, care combină divertismentul cu educația financiară, trecând de la noțiuni elementare, până la întrebări aplicate, totul cu scopul de a transmite mai clar și mai eficient informațiile care pot asigura o mai bună sănătate financiară pentru români.

Educaţia financiară nu rămâne nerecompensată. Dincolo de banii virtuali pe care jucătorii trebuie să îi gestioneze pe parcursul jocului, există premii în bani de câte 500 de lei pentru fiecare etapă săptămânală şi marele premiu de 10.000 de lei, care se acordă la final unuia dintre utilizatorii care a ajuns la finalul jocului şi şi-a menţinut veniturile pe plus.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.