Lucian Bode: ”Regiunea Moldovei are nevoie de investiţii…”7 min read

307

Lucian Bode: ”Regiunea Moldovei are nevoie de investiţii, iar guvernarea liberală investeşte şi va investi masiv în această zonă pentru că, ştiţi foarte bine, este nevoie să recuperăm decalajele de dezvoltare care există în acest moment raportat la celelalte regiuni. Principiul după care ne ghidăm este să nu lăsăm nicio regiune în urmă. Să dezvoltăm echilibrat infrastructura de transport la nivel naţional prin asigurarea conectivităţii între regiunile istorice astfel acesta fiind un obiectiv prioritar asumat prin actul de guvernare

Prezent în municipiul Iași cu ocazia dezbaterii Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030, document care a stat la baza capitolului de infrastructură de transport din Planul Național de Investiții și Relansare Economică, ministrul Lucian Bode a subliniat importanța care este acordată de către Minister finalizării șantierelor de infrastructură din Moldova precum și realizării obiectivelor asumate prin cele două documente pentru această regiune a țării.

În acest sens, ministrul Bode, în dialogul purtat cu reprezentanții mediului academic, ai societății civile, autorităților locale, prezenți la dezbatere, a reiterat faptul că prin demersurile Guvernului Ludovic Orban au fost identificate sursele de finanțare care fac posibilă demararea procedurilor pentru realizarea obiectivelor de infrastructură atât de necesare Moldovei.

Astfel, după încheierea perioadei de consultare publică, toate proiectele de infrastructură ce pot determina dezvoltarea economică a Moldovei, vor fi incluse în actul normativ ce va fi adoptat de către Guvern, prin care se va actualiza Master Planul General de Transport, și vor avea termene clare de realizare, pe lângă sursa de finanțare identificată.

Acest lucru va contribui la stabilirea de către agenții economici din zonă a priorităților de dezvoltare pentru următorii ani, element ce se va reflecta în creșterea numărului locurilor de muncă și a nivelului de trai al românilor din această zonă.

Guvernul Ludovic Orban şi-a propus o schimbare de paradigmă, o trecere de la un model economic bazat pe consum, la un model economic bazat pe stimularea investiţiilor. Eu cred că un astfel de model bazat pe stimularea investiţiilor este un model sănătos sustenabil şi predictibil care va garanta o creştere economică solidă crearea de noi locuri de muncă şi implicit un produs intern brut mai mare, pe cap de locuitor ceea ce înseamnă un nivel de trai mai ridicat pentru toţi cetăţenii. Spun de fiecare dată când am ocazia şi mă bucur că am ocazia şi aici, la Iaşi, următorul lucru: infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economia României, iar guvernul Ludovic Orban şi-a propus ca următorii 10 ani să fie anii reclădirii României. Ne-am propus să menţinem toate şantierele deschise şi acest lucru s-a reuşit într-o perioadă dificilă de pandemie. Niciun şantier în România nu a fost închis. Mai mult, se lucrează azi pe 220 de km de autostradă, drum expres, variantă ocolitoare, din care pentru 90 de km am dat ordinul de începere în cele 9 luni. Cred că până la sfârşitul anului vom fi în măsură să dăm ordinul de începere efectivă a lucrărilor pentru încă 60 de km, astfel încât să spunem că în 2020 s-a lucrat pe aproape 300 de km de autostrăzi, drum expres şi variantă ocolitoare. Avem proiecte importante în derulare pentru regiunea Moldovei şi mai important este că în aceste nouă uni de la preluarea guvernării am reuşit să deblocăm şi să accelerăm proiecte majore de investiţii pentru această zonă atât pe domeniul transportului rutier cât şi pe domeniul transportului feroviar. Vreau să spun foarte limpede, am scos autostrada Unirii A8 dintr-un parteneriat public-privat toxic marca Vâlcov-PSD, care mai mult o îngropa şi am dat coerenţă acestui proiect reuşind să aducem sectorul Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni în etapa finalizării documentaţiei de atribuire şi transmiterii ei la ANAP pentru validare.Vreau să dau o veste bună Moldovei şi anume, azi am definitivat procedurile pentru ultimele 2 tronsoane din autostrada A7 Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret pentru care au fost desemnaţi câştigătorii şi urmează semnarea contractelor pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. Cu aceste ultime 2 secţiuni din proiectul A7 putem spune că acest proiect intră cu toate cele 6 secţiuni în linie dreaptă, Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani, Focşani- Bacău, Bacău-Paşcani avem contractele în derulare, pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. Calendarul contractual, dacă va fi respectat, ne spune că am putea să începem lucrările pentru aceste tronsoane anul viitor. Despre A13 Braşov-Bacău avem contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic în derulare, acest contract a fost semnat de către noi în luna mai a acestui an. Pentru drumul expres Baia Mare-Suceava Autostrada Nordului suntem în procedură de evaluare a ofertelor pentru realizarea documentaţiei termenul estimat pentru atribuire fiind sfârşitul lunii august acest an. Aşadar toate cele 4 proiecte majore pentru regiunea Moldovei sunt certitudini, au susţinerea mea, a guvernului din care fac parte, sunt proiecte care cresc gradul de conectivitate şi de mobilitate a populaţiei, dar cel mai important este că asigură dezvoltarea economică locală şi regională a Moldovei. Veştile bune pentru Moldova aş vrea să le continui cu o componentă de variantă ocolitoare: după cum ştiţi noi săptămâna trecută am desemnat câştigătorul pentru execuţia celor 33 de km din varianta ocolitoare a municipiului Galați. Din păcate sunt multe alte municipii reşedinţă de judeţ, centre mari de dezvoltare, care nu beneficiază de o centură ocolitoare. Din acest an Galaţi intră în linie dreaptă cu această variantă ocolitoare fiind desemnate câştigătorul săptămâna trecută. Tot la acest capitol, vă anunţ că, după finalizarea acestor dezbateri de aici, vom merge împreună cu colegii mei de la CNAIR, la Bârlad, unde după 4-5 ani de promisiuni, astăzi vom semna ordinul de începere a lucrărilor pentru cei 11 km de şosea ocolitoare la Bârlad. Avem finanţarea asigurată pentru 132 de mil. de lei și 24 de luni execuția acestui obiectiv. Pentru acest final de an, dacă antreprenorul se va ţine de cuvânt, pentru că este un anteprenor serios, român, atât la varianta ocolitoare Bacău, cât şi Rădăuţi credem că vom reuşi să finalizăm construcţia anticipat. Termenul de predare a lucrării finalizate ar fi anul viitor. Am semnat contractele de proiectare şi execuţie pentru două obiective foarte importante pentru această regiune, pentru Botoşani cu siguranţă, mă refer la DN28 Târgu Frumos-Botoşani şi DN 29 D Botoşani-Ştefăneşti aici am alocat vom aloca suma de 100 de mil. de euro. În 2024 să ne vedem aici şi să spunem că autostrada A7 este finalizată, că autostrada Unirii A8 este în implementare, dar cel puţin conexiunea dintre Iaşi şi A7 să fie finalizată. Avem voinţă, politică pentru a face acest lucru, avem finanţare guvernamentală de la buget respectiv din fonduri europene, şi avem şi drag de aceste locuri, nu doar odată la 4 ani” – a declarat ministrul Lucian Bode.

În ultima parte a zilei ministrul Lucian Bode s-a deplasat la Bârlad unde a fost dat ordinul de începere al lucrărilor pentru cei 11,281 km ai centurii municipiului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.