INS – Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul în luna ianuarie 20203 min read

279
  • În luna ianuarie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 21,0%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitatea crescutcu 3,5%.
  • Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 11,1% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,4%.

Indicii volumului cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul

(cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete)



IANUARIE2020 în % faţă de :
DECEMBRIE 2019 IANUARIE 2019
Total comerţ cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) B 79,0 111,1
S 103,5 109,4
Cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun B 77,2 110,6
S 101,5 109,6
Cu vânzare predominantă de produse nealimentare B 75,3 111,2
S 103,6 109,3
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate B 90,8 111,9
S 110,2 110,2

Ianuarie 2020 comparativ cu decembrie 2019

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2020, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 21,0% ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-24,7%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-22,8%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-9,2%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2020, comparativ cu luna precedentă a crescut pe ansamblu cu 3,5% datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%), vânzările de produse nealimentare (+3,6%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,5%).

Ianuarie 2020 comparativ cu ianuarie 2019

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2020, comparativ cu luna ianuarie 2019 a înregistrat o creştere cu 11,1% datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,9%), vânzările de produse nealimentare (+11,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,6%).

olumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2020, comparativ cu luna ianuarie 2019 a înregistrat o creştere cu 9,4% datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+9,6%) și la vânzările de produse nealimentare (+9,3%).

Informaţii suplimentare:

  • Cifra de afaceri reprezintă veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta. Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.
  • Indicii de volum ai cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul sunt indici de tip Laspeyres şi sunt calculaţi în condiţii metodologice şi de preţuri comparabile. Pentru exprimarea valorilor din perioada curentă în preţurile perioadei de referinţă se utilizează indici de preţuri deflatori (indicele preţurilor de consum). Primii indici obţinuţi sunt la nivel de clasă/grupă CAEN Rev.2 apoi prin agregări succesive se obţin indici la niveluri agregate. Ponderile utilizate la agregare sunt calculate pe baza cifrei de afaceri conform rezultatelor Anchetei Structurale în Întreprinderi din anul de referinţă (2015).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.