Constantin Niculescu: Automobil Clubul Român va performa, indiferent de dinamica situației socio-economice din țară3 min read

575
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Recent, Automobil Clubul Român (ACR) a împlinit 117 ani de existenţă. Înfiinţat la 5 aprilie 1904, ACR a fost printre primele 10 cluburi auto din Europa şi printre primele 14, din lume. În anul 1905, Automobil Clubul Român a fost primit ca membru al Asociaţiei Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute, cu sediul la Paris, devenită ulterior Federaţia Internaţională a Automobilului. De-a lungul celor 117 ani, ACR – ca Autoritate Sportivă Naţională – a organizat mii de competiţii automobilistice, piloţii români participând la importante concursuri interne şi internaţionale. În România, pe 5 aprilie, se sărbătoreşte “Ziua Automobilistului”.

Această recentă aniversare reprezintă un prilej pentru noi de a sta de vorbă cu persoana care cunoaşte cele mai multe detalii despre trecutul şi prezentul ACR, preşedintele Automobil Clubului Român, ing. Constantin Niculescu.

Ce reprezintă 117 ani, pentru Automobil Clubul Român (ACR). E mult, e puțin?

O vârstă nu se măsoară doar în anii pe care îi numără, ci în substanța valorilor pe care le reprezintă. Ca timp, 117 ani este o vârstă la care foarte puține asociații neguvernamentale pot ajunge. Noi apreciem că ACR a trecut prin timp cu verticalitate, perseverență, seriozitate și pasiunea celor care au văzut în automobilism o formă de emancipare socială.

Dacă vă uitați la istoria ACR, veți putea observa că asociația noastră a avut de înfruntat cele mai teribile valuri ale schimbărilor socio-politice. Mă gândesc că ACR a trecut prin cele două războaie mondiale, s-a dezvoltat în perioada interbelică şi chiar în perioade dificile, cum a fost perioada comunistă, ori crizele economice periodice.

În plus, ACR a avut de înfruntat şi lunga tranziție de după căderea regimului comunist, în 1989, însă membrii noştri, care sunt fondatorii familiei automobiliştilor, au fost alături de asociaţia lor, astfel că am depăşit perioadele grele. Iar astăzi, Automobil Clubul Român este o structură colectivă puternică şi demnă, în Societatea Civilă din România.

Ce au însemnat acești ani, pentru ACR?

Au însemnat dezvoltarea asociației, au însemnat ajutorul pe care l-am oferit membrilor noştri, atunci când au avut nevoie de asistență rutieră, au însemnat contribuții importante la creșterea siguranței rutiere din România și au însemnat mii de competiții de automobilism și de karting, organizate în țara noastră, desigur și cu prezență internaţională.

Cred că nu sunt puțini aceia care știu faptul că palmaresul internaţional în sporturile de automobilism și karting s-a datorat, în primul rând, Automobil Clubului Român, care, după ce a organizat prima cursă automobilistică, la 22 septembrie 1904, plasând România pe locul 6, între ţările care au organizat competiţii automobilistice, a continuat dezvoltarea sporturilor mecanizate, cu mii de competiţii, existând, de-a lungul vremii, multe talente în acest domeniu.

ACR a înființat prima școală de șoferi din România și a inițiat primul sistem de semnalizare rutieră. Fără falsă modestie, susțin faptul că ACR a fost pioner în toate domeniile conexe automobilului: siguranță și asistență rutieră, pregătirea șoferilor, motorsportul, educația rutieră a tuturor participanților la trafic.

ACR a contribuit la dezvoltarea industiei mijloacelor de transport mecanizat din România şi este iniţiatoarea cursurilor de educaţie rutieră în şcoli.

Citește integral pe onlinepress.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.