Agenția Naționalã de Administare Fiscalã recomandã contribuabililor – și în perioada decretãrii stãrii de alertã – interacțiunea la distanțã cu unitãțile fiscale, pentru a nu fi zãdãrnicit efortul întregii societãți de limitare a rãspândirii infectãrii cu noul Coronavirus.
Astfel, conducerea ANAF a dispus continuarea implementãrii mãsurilor de protecție a contribuabililor și a angajaților, care sunt în totalã concordanțã cu recomandãrile specialiștilor în sãnãtate publicã și normele generale de apãrare împotriva infectãrii cu noul Coronavirus SARS-CoV 2.
Mãsurile adoptate sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfãșurarea activitãții în bune condiții, pentru toți cei implicați:
v se vor prelucra – și în perioada stãrii de alertã – informațiile și mãsurile de protecție pentru prevenirea infectãrii cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu toți angajații;
v angajații vor purta, în mod obligatoriu, mãști de protecție (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;
v sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
v temperatura angajaților va fi mãsuratã zilnic, la începerea programului de lucru;
v sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscalã și dispensere cu substanțe dezinfectante;
v punctele de acces în unitãțile fiscale sunt dotate cu mãști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor;
v spațiile și suprafețele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
v se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerãrilor la intrarea / ieșirea din incinta unitãților fiscale și pentru limitarea numãrului de angajați prezenți în același timp, în aceeași incintã;
v toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsã se realizeazã în sistem video conferințã, iar delegațiile/deplasãrile angajaților sunt suspendate în perioada urmãtoare;
v se va asigura o distanțã de minimum 1,5 m între angajații care lucreazã la birouri, orientate fațã-spate sau spate-spate;
v se va efectua sãptãmânal nebulizarea încãperilor climatizate cu recircularea aerului și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producãtorului;
v se menține munca la domiciliu pentru salariații care își pot desfãșura activitatea la distanțã, iar procesul de dotare a angajaților cu laptopuri / tablete va continua, în vederea creșterii procentului personalului care desfãșoarã activitãți la distanțã;
v la intrarea în toate sediile este afișat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanțã cu ANAF;
v se va extinde utilizarea semnãturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF;
v procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacitãții de furnizare online a serviciilor ANAF;
v vor fi înființate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
v ghișeele / casieriile vor fi protejate cu plãci de plexiglas;
v vor fi organizate sensuri unice de intrare / ieșire a contribuabilor;
v este limitat, și pe perioada stãrii de alertã, accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 m între persoane.
Pentru gestionarea prevenirii rãspândirii noului Coronavirus SARS-CoV 2 se vor adopta noi mãsuri sau vor fi menținute cele existente, în funcție de evoluția situației, care este monitorizatã permanent.