Eveniment online CNIPMMR – VorbIMM despre: relansare economică și managementul crizei4 min read

310

Astăzi, 4 iunie a.c., a avut loc evenimentul online „VorbIMM despre: relansare economică și managementul crizei”, ce face parte din seria de evenimente online organizate de Consiliul Național al IMM-urilor din România ce abordează subiecte de interes actual în orizontul antreprenorial și care pun accentul pe interacțiunea cu participanții, pe Q&A și pe informațiile practice pe care speakerii le pot împărtăși cu participanții online.

În cadrul evenimentului de astăzi au participat: Florin Jianu, președinte CNIPMMR, Dragoș Anastasiu, Presedinte AHK, Dragos Petrescu, Presedinte HORAR, Sven Marinus, CEO Sodexo și Ionuț Stanimir, Director of Marketing & Communication at BCR.

În cadrul deschiderii evenimentului, Florin Jianu, președinte CNIPMMR, a menționat:

Suntem la al 5-lea eveniment de dezbatere cu privire la această perioada pe care sperăm că am depășit-o, deoarece urmează foarte multe măsuri de relansare economică, de redeschidere a domeniilor. În cadrul celoralte evenimente, am avut invitați miniștrii, astăzi am considerat că este cel mai eficient pentru ultimul eveniment să avem invitați antreprenori, oameni de business, din prima linie.”

Dragoș Anastasiu, Presedinte AHK: “Cred că noi, antreprenorii români, suntem permanent pregățiți de crize, suntem antrenați la câtă lipsă de predictibilitate am trăit în ultimii 10-12 ani. Antreprenorii care au avut succes în România, pot avea succes oriunde în lume, dacă treci de provocările României nu ai cum să mai greșeșți radical în altă parte. Chestiunile de care m-am lovit din nou în această perioadă: 1. Trebuie să pui deoparte ceva atunci când ți-e bine pentru că atunci când ti-e rău, să ai de unde să cheltui și să supraviețuiești 2. Solidaritate – lucrurile sunt executate în echipă. Per total, că țară mai avem de învățat în legătură cu solidaritatea, dacă noi, guvernul și președenția ne-am uni în grupuri efective de lucru, nu doar tip talk show, ne-ar fi fost mai ușor pe de-o parte. Sunt firme care se pregătesc de criză, au continuity management, crisis management, resurse, provizioane făcute pentru crize, așa trebuie să se acționeze.”.

Ionut Stanimir, Director of Marketing & Communication at BCR: “Cred că pentru prima dată descoperim că situația nu este o salvare individuală, ci chiar suntem în asta împreună, ceea ce ar trebui să ne stimuleze să ne gândim la toate aceste lanțuri de producție, unde sunt vulnerabilitățile noastre și unde avem posibilitatea de a crește. Lecția la fel de importantă este cea a vitezei, timpul nu are răbdare într-o asemena criză, deci ori acționezi foarte repede, ori mai târziu spațiul îl poți recupera, dar timpul niciodată. Nu în ultimul rând, chestiunea pe care o simțim cu toții, nu o vedem, dar ne va afecta foarte puternic (…) ceea ce descoperim cu toții, este că digitalizarea este aici pentru a rămâne foarte multă vreme. Asta ne va afecta și businessurile bancare, și businessurile din HoReCa și businessurile din turism și businessurile din toate domeniile. Dacă ar trebui să aleg trei direcții foarte importante: 1. Să ne mișcăm foarte repede 2. Să ne mișcăm foarte smart pe lanțurile de producție unde credem că avem avantaje și putem fi câștigători 3. Să nu uităm că viitorul deja a ajuns, 2030 este deja aici. Înainte de orice, la BCR am amânat rate și am prelungit linii de creditare pentru firme care angajează un total de 150 de mii de oameni, împreună asta înseamnă de fapt, 150 de mii de oameni care pot să spere că se vor întoarce la lucru.”

Dragos Petrescu, Președinte HORA: “Am identificat cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și Secretarul de Stat, Liviu Rogojinaru, cele 350 de milioane de euro care vor fi distribuite către HoReCa, transport internațional și industria de spectacole în următoarea lună. Aceste 350 de milioane de euro, vor fi distribuite în funcție de aceste 2 criterii: numărul de angajați și cifra de afaceri din 2019 și vor fi distribuiți către mii de IMM-uri.”.

Sven Marinus, CEO Sodexo: “Analizând modul în care sectoarele Turismului și Horeca au devenit fundamentale în viața noastră de zi cu zi, realizam ca ele au patruns tot mai mult la toate nivelele sociale, reprezentand de fapt nevoia de a ne conecta cu prietenii și familia. Prin urmare, cred că, atunci când va avea loc redeschiderea restaurantelor și hotelurilor, oamenii vor reveni la viata normala si vor folosi din nou aceste servicii, respectand in acelasi timp masurile de protectie atat de necesare pentru pastrarea “normalitatii” castigate. Sistemul nostru de tichete de asemenea, va sprijini revenirea acestor sectoare extrem de afectate”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.